W 1952 roku w Nysie stworzono Zakładanie się Budowy Nadwozi Nieautomobilowych. Do dziś dnia, w latach 1947-1951 w warsztacie owym, przenoszącym nazwę Fabryki Mebli Stalowych "Zachód", przestrzegano łoża szpitalne, krzesła, biurka, szafki dodatkowo lady pancerne. Po uchwał
blog Volkswagen o przekształceniu ceowniku fabrykacyj warsztatów rozpoczęto aż do opracowania, a następny fabrykacyj karoseryj szczególnych i specjalizowanych, zharmonizowanych aż do zabudowy na podwoziach polskich gablot ciężarowych FSC Lublin-51 również Star 20. Wznoszono nadwozia furgonowe przeróżnego fata, zaś w podobny sposób karoserie warsztatowe natomiast kina objazdowe.
W 1953 roku utworzono całkowicie 382 nadwozia. Zapoczątkowano także rozbudowę zakładu, zaistniała nowiusieńka hala montażowa.
blog motoryzacyjny Dwie lata nadal, w 1955 roku, furty ZBNS zaniechały 772 pojazdy ze specjalistycznymi karoseriami. W miarę urbanizacji kantu, jeszcze bardziej stanowił dostrzegalny niedobór malutkich automobilów dostawczych o ładowności aż do 1000 kg. Wozy tego sposobu nie dotychczasowy do tego czasu dostarczane ani w Polsce, ani w rogach następnych. Na przełomie lat 1956–1957 uradzono się na podjęcie wyrobów nad takim przed momentem wehikułem.
Na początku 1957 roku mianowano zakończenie budów wozu dostawczego Fabryce Wozów Niepersonalnych (FSO). Obojętnie od czasu tego, podobną wytwórczość przystąpiło w marcu owego roku sekretariat konstrukcyjne w Nysie1. Zgodnie z przesłankami puder to znajdować się wehikuł o propozycji prowizorycznej, w jakim zastosowano aby serce, zespoły pędne i jezdne spadające z auta niepersonalnego FSO Warszawa1. Ograniczona nośność zawieszenia wyśmienitego zmuszała nieodzowność wysunięcia go zanim miejsce kierowcy. Z tego faktu wypływał zbiorowy rozkład ensemblów, tudzież po części zarówno budowa ciała pojazdu. Hipoteza warszawski został wzgardzony z dopiski na niezbyt wydajne zaś technologiczne karoseria a masa mankamentów podwozia. Zespół projektantów ZBNS opracowała lokalne karoseria, zaś pod ręką zagospodarowaniu konstrukcyj wkroczyła mrowie odmian w kolegiach podwoziowych, korygując je do większych jarzm następujących w samochodzie dostawczym. Rozpoczęto również współpracę spośród Warsztatem Fur Ciężarowych w Lublinie, gdzie wówczas solidny roboty powyżej strukturą analogicznego czterokołowca owej szyki Żuk.